جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سریع ترین روش جلوگیری از بارداری

سریع ترین روش جلوگیری از بارداری  فوری و موقت

روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد اما شاید انتخاب بهترین راه ممکن برای شما مشکل باشد ، شما می توانید با روش های معرفی شده زیر یک راه مطمئن برای جلوگیری انتخاب کنید به خصوص اگر تازه عروس هستید و با سریع ترین روش جلوگیری از بارداری آشنا نیستید.هر چند اجتناب و پرهیز از برقراری رابطه ی جنسی، تنها روش صد در صد قطعی در پیشگیری از بارداری است، اما متدهای دیگری هم وجود دارد که در صورت استفاده و اجرای درست می تواند تقریبا همین نتیجه را بدهد.

این را هم بخوانید: جلوگیری از بارداری

روش بیرون کشیدن آلت روشی سریع برای پیشگیری از بارداری

بیرون کشیدن به موقع آلت قبل از انزال یکی از سریع ترین روش جلوگیری از بارداری

است که تقریبا 6 دهم زنان در آآمریکا ازاین روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. احتمال بارداری بااین روش 4 درصد در سال و در کل 18 درصد است . این روش در صورتی کارآمد است که مرد لازم در این زمینه را داشته باشد .

قرص ضد بارداری یکی از سریع ترین روش جلوگیری از بارداری

یکی از روش های رایج برای جلوگیری از بارداری می باشند که نوع رایج قرص ضد بارداری از هورمون های استروژن و پروژسترون برای جلوگیری از تخمک گذاری استفاده می کند. این قرص ها تاثیر سریع برای جلوگیری از حاملگی دارند و افرادی با این روش ناخواسته باردار می شوند که دز دارو روی آنها اثر نکند.می توان این قرص ها را بدون تجویز پزشک از داروخانه تهیه کرد.از مزایای قرص های ضد بارداری قاعدگی منظم و خونریزی کم ترو درد های کمتر قاعدگی است و از معایب آن بی اثر بودن آن بر روی بیماری های جنسی و اثرات جانبی مانند سفتی در سینه ها، لک صورت، لخته شدن خون، و فشار خون بالا را می توان نام برد.

پیشگیری از بارداری با کاندوم های مردانه و زنانه

یکی از قدیمی ترین راه های جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم می باشد . کاندوم ها در دو نوع زنانه و مردانه وجود دارند که این کاندوم ها از ورود اسپرم به بدن زن جلوگیری کرده و در برابر بیماری های جنسی هم از زوجین حفاظت می کند. کاندوم زنانه یک کیسه ی پلاستیکی باریک است که باید 8 ساعت قبل از نزدیکی در داخل واژن قراردهید . کاندوم زنانه را باید از طرفی که بسته است با دست گرفته و به داخل واژن بکشید. درصد خطای کاندوم مردانه 15 درصد است ، کاندوم زنانه از نوع مردانه تاثیر کمتری دارد و احتمال خطای آن بیشتر است .کاندوم ها مزایاییمانند ارزان بودن و راحت بودن تهیه آن و حفاظت در برابر بیماری های جنسی را دارند و معایبی همچون یک بار مصرف بودن و کاهش لذت جنسی را به همراه دارند.

آمپول جلوگیری از بارداری

آمپول جلوگیری از بارداری که با نام دپوپروورا شناخته می شود ،یک آمپول هورمونی می باشد که به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری می کند. درصد خطای این آمپول ها تنها 3 درصد است و از قرص های جلوگیری بهتر عمل می کنند. آمپول های جلوگیری مزایایی مانند استفاده در سال فقط 4بار و معایبی مثل هزینه زیاد ، ایجاد لک های پوستی و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی را دارند.

اسفنج اسپرم کش یک از سریع ترین روش جلوگیری از بارداری

اسپرم کش حاوی ماده شیمیایی ای است که اسپرم را می کشد و به صورت کف، ژل، یا کرم قبل از نزدیکی در داخل واژن زن قرار می گیرد. بعضی از انواع اسپرم کش ها باید نیم ساعت قبل از نزدیکی به کار برده شوند .

اسفنج ضدبارداری، یک فوم نرم است که با اسپرم کش پوشیده شده است. این وسیله شبیه دونات به نظر می رسد و وقتی داخل واژن قرار می گیرد، دهانه ی رحم را می پوشاند . اسفنج را می توانید 24 ساعت قبل از رابطه ی جنسی وارد واژن کنید. دست ها را با آب و صابون بشویید و اسفنج را هم با آب تمیز، مرطوب کنید. اسفنج را کمی فشار دهید تا اسپرم کش آن فعال شود، سپس طرفین آن را تا کنید جوری که باریک و بلند بشود. با استفاده از انگشت تان، اسفنج را تا آخرین جایی که ممکن است در واژن بلغزانید. اسفنج بعد از ورد، باز شده و دهانه ی رحم را می پوشاند .

حداقل شش ساعت بعد از رابطه ی جنسی اسفنج را خارج کنید و نگذارید بیشتر از 30 ساعت باقی بماند. برای بیرون آوردن اسفنج، دست ها را با آب و صابون بشویید، یک انگشت را داخل واژن کرده و حلقه را بگیرید و اسفنج را بیرون بکشید. اسفنج یکبار مصرف است . تاثیر فوری، عدم نیاز به پزشک جهت جاانداختن، حس نشدن توسط زن و مرد و امکان استفاده در دوران شیردهی از امتیازات این روش پیشگیری از بارداری است. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، سخت

قرص های اضطراری ضد بارداری

باید در دو نوبت با فاصله 12 ساعت هر بار 2 قرص HD خورده شود . در واقع بعد از مقاربتی که احتمال بارداری دارد در اولین فرصت 2 قرص خوراکی HD همراه با شیر یا آب زیاد مصرف می شود. باید دقت کرد که قرص نوبت اول در زمانی خورده شود که نوبت دوم را بتوان 12 ساعت پس از آن مصرف کرد. مصرف نوبت اول را نباید بی دلیل به تاخیر انداخت، زیرا میزان تاثیر ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.اگر قرص نوع LD در دسترس باشد، باید در هرنوبت 4 قرص مصرف کرد.نکته مهم:اگر بیش از 72 ساعت (3 روز) از مقاربت گذشته باشد، استفاده از روش اضطراری توصیه نمی شود و باید در این موارد با پزشک مشورت کرد .

منابع

www.beytoote.com

namnak.com

دکتر گیتی قیاسی

دکتر گیتی قیاسی

متخصص زنان، زایمان و لاپاراسکوپی بورد تخصصی جراحی زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز – موفق به کسب تمامی گواهیهای مرکز آموزش لاپاراسکوپی دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
تلگرام
ارتباط مستقیم با دکتر گیتی قیاسی