لوگو دکتر گیتی قیاسی
Search
Close this search box.
دکتر گیتی قیاسی

انواع روش‌های سفید کردن واژن

تیرگی واژن یک عارضه ی  ناخوشایند برای خانوم هاست که ممکن است در روحیه ی آن ها تاثیرگذار باشد.تیرگی واژن ممکن است به دلیل سبزه بودن و در پوست شما وجود داشته باشد و یا بنا به دلایلی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم برای شما پیش بیاید.

امروزه متخصصین با توجه به علت تیرگی واژن روش‌های مختلفی را برای رفع آن برای متقاضیان خود تجویز می‌کنند. روش‌های متنوعی اعم از روش‌های خانگی، استفاده از ترکیبات طبیعی، درمان با لیزر، استفاده از کرم‌های موضعی سفید کننده و… اشاره کرد. بهترین روش سفید کردن واژن با توجه به علت تیرگی واژن مشخص خواهد شد. در ادامه شما را با انواع روش‌های سفید کردن واژن آشنا خواهیم کرد.

روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی

برای برطرف کردن تیرگی واژن روش های مختلفی مطرح می شود. از روش های درمانی و پزشکی بگیرید تا درمان های هانگی که صد البته تاثیر فرآیندهای درمانی پزشکی را ندارند.

سفید کردن واژن با rf

یکی از بهترین روش سفید کردن واژن استفاده از RF می‌باشد. روش سفید کردن بیکنی با استفاده از لیزر برای ناحیه واژن و بیکنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سفید کردن واژن با rf باعث روشن شدن رنگ پوست خواهد شد. لازم به ذکر است امروزه این روش سفید کردن واژن به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌های سفید کننده شناخته شده است.

سفید کردن واژن با rf نیازی به بیهوشی نخواهد داشت و طول درمان تنها 30 دقیقه طول خواهد کشید، در نتیجه می‌توان این روش را به عنوان بهترین روش سفید کردن واژن در نظر داشت. در این روش شما تنها نیاز است برخی از مواردی که پزشک به شما اعلام می‌کند را رعایت کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید. به عنوان مثال قبل از سفید کردن واژن با rf بهتر است به سراغ سولاریم نروید. در این روش با توجه به تخصص پزشک پرتوی لیزر با دوز مناسب بر روی لب‌های خارجی و داخلی واژن و ناحیه فرج تنظیم خواهد شد. جلساتی که سفید کردن واژن با rf در برمی‌گیرد با توجه به میزان تیرگی واژن می‌تواند بین 1 الی 3 جلسه لیزر درمانی باشد.

سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

از دیگر روش‌های سفیدکننده واژن که می‌توان در دسته بهترین روش سفید کردن واژن آن را جای داد سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی می‌باشد. این روش درمانی که به عنوان روشی برای جوان سازی واژن نیز در نظر گرفته می‌شود با توجه به تخصص پزشک و بررسی‌های وی مقدار مناسبی از دی‌اکسیدکربن در اعماق ناحیه‌های متنوع پوست واژن تزریق خواهد شد. این روش علاوه بر افزایش گردش خون در ناحیه تزریق شده، می‌تواند میزان کلاژن سازی پوست را نیز افزایش دهد. سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی علاوه بر سفید کردن ناحیه واژن می‌تواند جوان سازی واژن را نیز هم زمان انجام دهد.

سفید کردن واژن

استفاده از کرم‌های موضعی

از دیگر روش‌هایی که برای سفید کردن واژن توصیه می‌شود استفاده از کرم‌های موضعی است. کرم‌های موضعی و یا همان کرم‌های سفید کننده واژن معمولاً دارای لایه بردار قوی و روشن کننده هستند. این کرم‌ها می‌توانند تأثیرات خوبی بر روی پوست به جای بگذارند و تیرگی واژن را از بین ببرند. البته به این نکته توجه داشته باشید این روش دائمی نخواهد بود. امروزه متخصصین زنان استفاده از کرم‌های موضعی را در کنار لیزر درمانی و دیگر روش‌های سفید کردن واژن توصیه می‌کنند.

سفید کردن واژن با بلیچینگ واژن

یکی از روش‌های تخصصی سفید کردن واژن استفاده از بلیچینگ می‌باشد. بهترین روش سفید کردن واژن باید با توجه به علت تیرگی واژن انتخاب شود. سفید کردن واژن با بلیچینگ واژن باید توسط دکتر زنان و متخصصین این راه انجام شود تا نتیجه مناسبی از آن دریافت کرد. این روش چگالی بالایی دارد و قدرت بسیار زیادی در از بین بردن تیرگی واژن خواهد داشت. این روش در حقیقت یک روش ترکیبی می‌باشد، به این صورت که از کرم‌های موضعی سفید کننده واژن، لایه برداری شیمیایی و یا لیزر درمانی استفاده خواهد شد.

لیفت و جوان سازی واژن با عمل زیبایی واژن

از دیگر روش‌های درمانی و سفید کردن واژن می‌توان به عمل زیبایی واژن اشاره کرد. این روش یکی از روش‌های تهاجمی به شمار می‌رود که شامل چندین عمل جراحی برای بهبود اندازه، شکل و عملکرد واژن می‌باشد. تغییر رنگ به علت بارداری و یا تغییر ناگهانی وزن با استفاده از لیفت و جوان سازی واژن با عمل زیبایی واژن تا حدودی برطرف خواهد شد. امروزه استفاده از این روش درمانی روز به‌روز در حال افزایش می‌باشد.

رفع تیرگی واژن با دارو

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید تیرگی ناحیه تناسلی خود را از بین ببرید استفاده از داروهای متنوع می‌باشد. امروزه ژل‌ها و کرم‌های متنوعی در حوزه سفید کردن واژن تولید و روانه بازار شده است. کرم‌های سفید کننده واژن دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند باعث کاهش ملانین پوست و کم شدن اثر هایپر پیگمنتاسیون شوند.

داروهای گیاهی

از دیگر روش‌های سفید کردن واژن که می‌توان آن را در دسته بهترین روش سفید کردن واژن قرار داد استفاده از داروهای گیاهی می‌باشد. در ادامه برخی از داروهای گیاهی برای سفید کردن واژن را برای شما شرح داده‌ایم:

  • سفید کردن بیکنی با عصاره چای سبز

با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است، عصاره چای سبز در زمانی که بر روی پوست قرار داده شود می‌تواند باعث کاهش تیرگی نقاط تیره پوست شود. در نتیجه می‌توان از این ترکیب برای سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده کرد.

  • ترکیب گلاب با چوب صندل

از دیگر روش‌های گیاهی استفاده از ترکیب گلاب با چوب صندل می‌باشد. چوب صندل می‌تواند باعث درمان تغییر رنگ پوست شود، این در حالی است که گلاب و یا روغن گل رز می‌توانند پوست را مرطوب کنند. استفاده از این روش بسیار ساده می‌باشد، به این صورت که شما باید یک قسمت ظرف خود را گلاب بریزی و قسمت دیگر را به صورت مساوی از چوب صندل استفاده کنید. به این صورت یک ترکیب خمیری به دست خواهد آمد. ترکیب خمیری را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و تا زمان خشک شدن آن صبوری به خرج دهید. سپس با استفاده از آب ولرم آن را بشویید. تکرار کردن این روش می‌تواند باعث سفید کردن واژن شود.

  • سفید کردن بیکینی با عصاره پیاز قرمز

یکی از ترکیبات اصلی کرم‌های سفید کننده پوست عصاره پیاز قرمز می‌باشد. با توجه به تحقیقات انجام شده و آمارهای به دست آمده پوست خشک پیاز قرمز می‌تواند باعث روشن کردن پوست شود. در نتیجه استفاده از عصاره پیاز قرمز را می‌توان به روش برای روشن کردن ناحیه تناسلی به روش گیاهی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید : لاپاراسکوپی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، بهترین روش های سفید کردن واژن به شرح زیر است:

  1. کرم‌ها و ژل‌های سفید کننده واژن: برخی از کرم‌ها و ژل‌های مخصوص واژن روی بازار عرضه می‌شوند که ادعا می‌کنند می‌توانند رنگ تیرگی را کاهش داده و پوست را سفیدتر کنند. اما برای استفاده از این محصولات باید با دقت به ترکیبات آن‌ها و احتیاط در استفاده پیش بروید و به دستورات تولید کننده رعایت کنید.
  2. لیزر و روش‌های نوری: روش‌های پزشکی مانند لیزر و روش‌های نوری می‌توانند برای سفید کردن واژن مورد استفاده قرار بگیرند. این روش‌ها عمدتاً بر روی تیرگی‌های موضعی اثر می‌گذارند و با تولید نور یا لیزر به پوست واژن انرژی می‌رسانند تا رنگ تیرگی را کاهش دهند.
  3. استفاده از محصولات طبیعی: برخی از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا، لیمو، پودر چندین گیاه خاص و غیره، به عنوان مواد سفید کننده واژن استفاده می‌شوند. اما قبل از استفاده از هرگونه ماده طبیعی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
 روش های رفع تیرگی ناحیه تناسلی

بهترین روش سفید کردن واژن

یکی از سؤالات پرتکرار در خصوص از بین بردن تیرگی ناحیه تناسلی این است که بهترین روش سفید کردن واژن کدام است؟ به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که هیچ بهترینی برای سفید کردن واژن وجود دارد، زیرا اثر بخشی و نتیجه گیری از درمان و رفع تیرگی باید با توجه به نوع پوست فرد، شدت تغییر رنگ و علت تیرگی معرفی شود. در این مقاله سعی شد راه‌ها و روش‌های متنوعی برای از بین بردن این عارضه را برای شما معرفی کنیم.

عوارض و معایب سفید کردن در تمامی روش ها

انجام خدمات درمانی عوارضی را با خود به همراه دارد. اما عوارضی ناشی از انجام سفید کردن واژن به قدری ناچیز است که نمی توان به این دلایل از انجام این خدمات منصرف شد.

  • قرمزی
  • تورم
  • احساس سوزش
  • احساس خارش
  • احتمال بروز عفونت که به ندت پیش می آید.

بافت واژن دارای ساختمانی بسیار حساس است که ریسک آسیب به این ناحیه افزایش می یابد. واژن ارتباط مستقیمی با مسائل جنسی فرد دارد پس ضروری است تا خدمات مربوط به واژن با آگاهی توسط بهترین متخصص زنان و جراح زیبایی انجام شود. درصد رضایت بیماران پزشک مربوطه را بسنجید و با هوشیاری اقدام به انتخابی آگاهانه بزنید.

دکتر گیتی قیاسی

دکتر گیتی قیاسی

متخصص زنان، زایمان و لاپاراسکوپی بورد تخصصی جراحی زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز – موفق به کسب تمامی گواهیهای مرکز آموزش لاپاراسکوپی دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا